Tuesday, May 9, 2017

מבוא לנגזרת בעיני התלמיד

התהליך הבא נוצר על ידי התלמיד של כיתה ט ניצן גלזר. התלמיד הזה השתתף בתוכנית "אקדמיה בתיכון" ואמר שיש לו רעיון שלדעתו יפה ומקורי ללמד את המבוא לנגזרת. כיוון שבכיתה ט מותר  לתלמידים להציג נושאים שהם רוצים נתתי לו להציג את הנושא (למרות שהוא לא נלמד בכיתה ט).

התלמיד מקשר בין הנגזרת למהירות הרגעית ולדעתי עושה את זה יפה מאוד. יש לציין שהכיתה היא כיתת עמט והיא לומדת פיזיקה ומכירה את הנוסחאות הבסיסיות שהתלמיד מסתמך עליהם.


אינני יודעת האם המערך מתאים לכל כיתה, והאם כדאי לעשות בו התאמות מיוחדות, מה שכן, השיעור עבר באווירה מאוד טובה, והיה ברור לתלמידים מה המוטיבציה. 

No comments:

Post a Comment

הוראה בתוכנית לביא כיתה י 2022

  ההוראה התבססה על הסדר והרעיונות שמוצגים בקמפוס IL. מצגת הצגת עקרונות לביא סרטון סוף שנה 2022 סרטונים לתחילת ההוראה : הבנת האי שוויון . שימ...