Tuesday, August 20, 2019

תוכנית הוראה 806 כיתה י

שנה 2021:

קודם כל כדאי מאוד להשתמש בפריסות ההוראה של משרד החינוך.
ההוראה לפי הפריסות:
1. פולינום: 

    א. חקירת פולינום כאשר נקודות הקיצון נתונות. 
    ב. קדם אנליזה בהתאם לפריסות
    ג. אי שוויונים 
2. פונקציית שורש בהתאם לקמפוס IL
   א. שרטוט פשוט
   ב. הזזה
   ג. הרכבה
   ד. נגזרת וחקירה 
   ה. טרנספורמציות
   ו. מכפלה
3. פונקציה רציונלית (להתחיל באחד חלקי איקס?)
   ב. שרטוט של פונקציות כאשר נקודות הקיצון נתונות (כולל אסימפטוטות)
   ג. אסימפטוטות אנכיות ואופקיות
   ד. שאלות בגרות ברמה של 4 יח"ל.





מבחן 1 של פתיחת שנה. המבחן היה על עבודת הקיץ. שאלה 3 היא שאלה מיוחדת עבור כיתת עמט שלמדה פונקציות בהרחבה בכיתה ט. 2 השאלות הראשונות משותפות לכל השכבה. שאלה אחרונה מתאימה גם לשכבה.

שאלה 1 היא שאלה טובה לפישוט הביטויים האלגבריים. המכנה של הגורם המכפלה השני לא ניתן לפרק לגורמים נוחים ולכן מצופה מהתלמיד פשוט להשאיר אותו ולצמצם בסוף. תחום ההצבה כאן מעניין. בכלל אותו גורם שלא ניתן לפירוק נוח, יש מספר אי רציונלי בתחום ההצבה.
פתרון שאלה 1

שאלה 2: שאלה מאוד טובה שבודקת כמה וכמה דברים.
א. קודם כל יש כאן נטייה ללכת לכיוון המשפט: " תיכון במשולש ישר זווית שווה למחצית היתר". אלא שאין כאן תיכון. הדרך הפשוטה כאן היא משחק הזוויות. כאשר נבחנת הראייה של זוויות מתחלפות ומתאימות בין ישרים מקבילים.
בסעיף האחרון ניתן לדבר על הדרכים השונות להוכיח מלבן: מרובע שאלכסוניו חוצים שווים או מקבילית שאלכסוניה שווים. או מקבילית עם זווית ישרה אחת. גם מקבילית ניתן להוכיח כאן בדרכים שונות ומגוונות.
פתרון שאלה 2:

שאלה 3: שאלה זו היא שאלה מיוחדת לכיתות עמט. כאן ההנחה היא שהתלמידים כבר למדו לחקור פונקציות ללא הנגזרת. הם מכירים אסימפטוטות וחורים עליה וירידה.
פתרון שאלה 3

שאלה 4: שאלה טובה בבעיות מילוליות. הטעויות המרכזיות שהיו זה אי העברה ליחידות של שעה. (ואז 2 שהוא קמ"ש ) לא מסתדר. וגם הוספה או הורדה לאגף הלא נכון.
ניתן לדון כאן האם רוצים לפתור בעזרת משתנה אחד או בעזרת 2 משתנים. ייתרונות וחסרונות.
פתרון שאלה 4:



מבחן 2: 21.10
חומר למבחן
המבחן 
מבחן מבית ספר אחר עם חומר דומה לשלנו
מבחן ראשון של המורה אורית כהן עם חומר דומה לשלנו


מבחן 3: דצמבר-ינואר

חומר למבחן

מבחן 3:  מבית ספר אחר. כולל משפט תאלס, חוצה זווית, אי שוויונים
מבחן דצמבר שנים קודמות
מועד ב למבחן דצמבר
מבחן ינואר משנים קודמות

מבחן 3 שנתנו בפועל
כאן גרסת המבחן עבור המורה (כוללת ניקוד ופתרונות)
הנה הפתרון של המבחן
וכאן סיכום הטעויות שהיו במבחן

הרושם הכללי:
שאלה ראשונה: קשה כיוון שהישר לא מסודר. כדאי לתת בתחילת שנה ישרים לא מסודרים עם פרמטרים.
שאלה שניה: בסדר גמור.
שאלה שלישית: גיאומרטיה. לא קשה בכלל
שאלה רביעית: היתה להם קשה. למשל עוד לא התרגלו לחשיבה שניתן למצוא זוויות רק על פי היחסים.

חקירת פולינום מעניינת:
כאשר לומדים חקירת פולינום, כדאי לדבר על הפונקציה במעלה השלישית באופן כללי:
לגזור את הפונקציה , לדבר על המאפיינים של הפרבולה ולהבין מכך מה הצורות האפשריות לפונקציה בשלישית.
לאחר מכן אפשר לעשות את הדף הבא. הדף נבנה על ידי המורה אייל מהישיבה התיכונית במודיעין (סליחה ששכחתי את שם המשפחה). הדף מדבר על משפחות שונות של פונקציות מחזקה שלישית.

מועד ב עבור מבחן 3
המבחן היה קל יותר ממועד א בחלק של הפונקציות וקצת קשה יותר בחלק של הגיאומטריה.
בשאלה הטריגו לא היתה תשובה חד משמעית. ניתן לחשב את הזוויות לפי צלעות שונות ואז מתקבלות זוויות שונות. סימן שהמשולש לא בנוי טוב.

פתרון עבור מועד ב מבחן 3 


מבחן 3 מערוני ה עם פתרון באדיבות המורים ארי ושי

מבחן 4 - חקירת פולינום וגיאומטריה עד המעגל
פתרון המבחן
המבחן היה מצויין. בנוי וב ובודק הרבה מרכיבים

עבודת סיכום בגיאומטריה
עבודת סיכום פולינומים
עבודת סיכום פולינומים 2


אחרי המבחן הרביעי אנחנו נמצאים בסוף פברואר.
מכאן ממשיכים בנושאים הבאים:
1. מעגל בגיאומטריה
2. פונקציה רציונלית בפונקציות (מתחילים באחד חלקי איקס)
3. מעגל היחידה , פונקציות טריגונומטריות, משוואות וזהויות בטריגו

אינטגרלים:
אם מגיעים להוראת אינטגרלים, יש כאן דף שעובד בגישה איכותנית
וחוקר אינטגרליפ בעקבות שאלה שהיתה ב2018


דפים של תרגול שורשים - מבוריס



No comments:

Post a Comment

הוראה בתוכנית לביא כיתה י 2022

  ההוראה התבססה על הסדר והרעיונות שמוצגים בקמפוס IL. מצגת הצגת עקרונות לביא סרטון סוף שנה 2022 סרטונים לתחילת ההוראה : הבנת האי שוויון . שימ...